Előfordulhatnak bizonyos helyzetek, amikor az írásban történő kommunikáció nem elegendő. Az írásos kommunikáció nem ad választ minden kérdésre, vagy éppen nem elég gyors a problémák megoldásához. Egy telefonbeszélgetés azonban lehetőséget ad arra, hogy az ügyfél azonnal megkapja a szükséges információkat, tisztázhassa a részleteket, és közvetlenül kérdezzen az ügyvédjétől. A Szerzi hívás funkciója lehetőséget nyújt Önnek minderre. A telefonos egyeztetés gyors, hatékony, és lehetővé teszi, hogy az ügyfél biztos legyen abban, minden lényeges szempont figyelembe van véve.
Írásban vagy hívásban?
A Szerzi chat felülete nem csak írásban történő kapcsolatfelvételt, kommunikációt tesz lehetővé, hanem szükség szerint hívásalapút is.
Hogy kezdjünk neki?
Lépjen be az egyik beszélgetésbe a „Beszélgetések” menüpontban. Rögtön látni is fogja a „Videóhívás” gombot. Kattintson rá.
Ezután döntse el, hogy hol szeretné megnyitni a videóhíváshoz szükséges felületet. Helyben, tehát a jelenlegi ablakban, vagy új ablakban.
Telefonok, illetve más kisebb kijelzővel rendelkező eszközök esetében a Szerzi híváshoz tartozó felülete automatikusan egy új ablakban fog megnyílni.
Jogosultságok engedélyezése
Bármelyik opciót is választja, mindkettő esetében szükség van arra, hogy bizonyos jogosultságokat engedélyezzen a böngészőben. A videóhívás megfelelő használatához engedélyt kell adnia a böngésző számára, hogy a szerzi.hu használhassa a kamerát és a mikrofont az eszközön. Kattintson az „Engedélyezés” gombra.
Videóhívás helyben?
A Szerzi videóhívás panelje az épp aktuális beszélgetésben fog megjelenni. A videóhívás paneljében a következő dolgokat láthatja:
A panel legtetején követheti a beszélgetés kezdete óta eltelt időt, a mellette lévő ikon segítségével pedig a teljesítménnyel összefüggő beállításokat végezhet el. Amennyiben balra húzzuk a csúszkát, úgy a teljesítményen tud javítani a minőség viszont romlani fog bizonyos mértékig. Amennyiben a minőségen kíván javítani, akkor pedig a teljesítményről mértékéről kell valamelyest lemondania.
A panel alján különböző ikonokat pillanthat meg. Ezek különböző funkciókat tesznek lehetővé.
- Az első ikonnal a mikrofont tudja elnémítani, vagy bekapcsolni.
- A második ikonnal a kamerát kapcsolhatja ki és be.
- A harmadik ikon segítségével az eszköz képernyőjét oszthatja meg a beszélgetőtársával.
- A negyedik, pontozott ikonra kattintva további beállítások érhetők el.
- A piros telefonkagyló ikonra kattintva pedig befejezheti a hívást.
Ismerkedjen meg jobban a további beállításokkal, kattintson a pontozott ikonra.
A „Résztvevők” menüpontban a beszélgetésben résztvevőket láthatja kilistázva.
A „Teljesítménybeállítások” menüpontban azokat a teljesítménnyel kapcsolatos beállításokat végezheti el, amit már korábban is láthatott.
A „Teljes képernyős megtekintés” esetén az eszköz képernyőjének teljes méretét ki fogja a videóhívás tölteni. A teljes képernyős nézetből az Esc billentyűvel tud a legegyszerűbben kilépni.
Lehetősége van továbbá arra is, hogy a beszélgetésről felvételt készítsen. Beállíthatja, hogy kizárólag csak a saját hangját és videófolyamatot mentse a rendszer. Ha nem így tesz, úgy jeleznie kell a beszélgetésben résztvevők számára, hogy a találkozót rögzíti.
A zajcsökkentés funkció kiszűri a háttérzajokat, ezáltal még tisztábbá, érthetőbbé teszi a beszélgetést.
A háttér beállítás funkciót kizárólag akkor éri el, hogyha kamerát is használ a beszélgetés során. Egyéb esetekben ez a funkció le van tiltva.
A beállítások menüpontban még részletesebb beállításokat végezhet el.
A „Hang” menüpontban beállíthatja a beszélgetéshez használt mikrofont, hangkimenetet. Akár teszthang lejátszására is van lehetőség, hogy megbizonyosodjon, minden megfelelően működik. A zajcsökkentést itt is lehetősége van be-, illetve kikapcsolni.
A „Videó” menüpontban megnézheti a videó előnézetét, hogyha van. Beállíthatja a használni kívánt kamerát. A videót tükrözheti, illetve azt is lehetősége van beállítani, hogy a képernyőmegosztás sebessége milyen legyen. Nem valószínű, hogy szüksége lenne ennek a beállításnak a módosítására.
Az „Értesítések„-ben bekapcsolhatja, hogy mely eseményekhez szeretne hangjelzéses értesítést kapni. A chat üzenetek esetében értesítéseket is megjeleníthet.
Amennyiben moderátor egy videóhívásban, különböző funkciók érhetők el számára, amivel testre szabhatja, hogy a videóhívás milyen feltételek mellett induljon el.
A „Profil„-ban beállíthatja a beszélgetés során megjelenő nevét és e-mail címét.
A „Parancsikonok” menüpontban láthatja, hogy melyek azok a gyorsbillentyűk, amikkel különböző funkciókat kapcsolhat be-, illetve ki.
A „Továbbiak” menüpontban beállíthatja a nyelvet, elrejtheti a saját képét, amennyiben szeretné. Bizonyos kísérleti funkciót is találhat itt, aminek használata azonban nem garantált.
Videóhívás új ablakban?
Hogyha az új ablakban történő megnyitást választja, a videóhívás egy új lapon fog megnyílni. A chat felületre akkor fog tudni visszatérni, hogyha a hívás véget ért és a „Vissza a beszélgetéshez” gombra kattintott. A videóhívás felületének kezelése itt is teljesen megegyezik a korábbival.
Honnan tudhatja ha hívják?
Amikor egy beszélgetőpartnerünk hívást kezdeményez, azt a rendszer a következő módokon fogja jelezni:
- Ha megnyitja az adott partnerrel való beszélgetését, akkor látni fogja, hogy a „Videóhívás” gombja megváltozott „Bejövő hívásokra”. Ez a gomb mozog is.
- Ezenkívül pedig az értesítésekben megjelenik egy „Új videóhívás kezdődött!” jelzés is.
Gyakran ismételt kérdések
Mennyien vehetnek részt egy-egy videóhívásban?
Bármennyien részt vehetnek az adott videóhívásban, nincs erre vonatkozó korlátozás.
Meddig tarthat egy videóhívás?
A videóhívás bármeddig tarthat, annak időtartama csupán a résztvevőktől függ.
Abban az esetben, ha hibával találkozom a funkcióval kapcsolatban, kinek jelezhetem?
Amennyiben hibát tapasztal, visszajelzést küldhet a „Visszajelzés” gombra kattintva.