Az internetes webáruházak térnyerésével egyre több és több terméket vásárolunk, ehhez pedig legtöbb esetben futárszolgáltatást veszünk igénybe. Persze megtehetnénk, hogy besétálunk a boltba és magunk átvesszük, vagy egy kihelyezett doboz depót is kiválaszthatunk, hogy a munkából hazafelé majd az otthonunkhoz közeli átvételi pontról kényelmesen felvegyük a csomagot. A futárszolgálat azonban gyakran válik kedvező opcióvá, hiszen ez a legkényelmesebb megoldás.
Mi történik azonban abban az esetben, ha a kézbesítéssel kapcsolatos szokásos üzeneteket megkapjuk, de a csomagunk ellenben elveszett, ráadásul már kifizettük a termék vételárát?
Kézbesítési cím
Az első és legfontosabb ilyen helyzetben, hogy ellenőrizzük, helyes és pontos címet adtunk-e meg a kézbesítéshez. Előfordulhat, hogy egy szimpla billentyű elütés okozza a kellemetlenségeket és ebben az esetben megkímélhetjük magunkat a felesleges ügyfélszolgálati hívásoktól.
Csomagkövetés
A futárszolgálatok mára már rendelkeznek csomagkövető szolgáltatással, amelynek köszönhetően a megrendelés egyedi azonosítójával bármikor ellenőrizni tudjuk, hogy merre jár a csomagunk. Ezeket a szolgáltatásokat különböző futárszolgálatok weboldalain lehet felkeresni.
Feladva
Amikor például megkapjuk a „feladva” üzenetet és nem érkezik meg a csomagunk a következő napokban, még nem jelenti azt, hogy elveszett volna, csupán az eladó átadta, pontosabban feladta a futárszolgálat részére kézbesítésre. Ilyenkor tehát érdemes először megbizonyosodni arról, hogy a kézbesítés milyen szakaszban van.
Kézbesítve
Probléma igazán abban az esetben merül fel, amikor megkapjuk a „kézbesítve” üzenetet és a csomag vagy termék nincsen a kézbesítési címen. Ilyenkor elsősorban a futárszolgálat ügyfélszolgálatát kell keresni pontos információk érdekében.
Elveszett csomag
Amennyiben a csomagot a feladó a futárszolgálatnak átadta, a futárszolgálat pedig kézbesítésre átvette és utóbbi nem találja, abban az esetben hivatalos bejelentést kell intézni a szolgáltatóhoz. Ilyen esetben meg kell adni a szükséges törzsinformációkat, mint a csomagszámot, a csomag részletes leírását (pl.: mérete, súlya, tartalma) és persze a saját kontakt információkat, amin keresztül elérhetőek vagyunk. Amennyiben ez a lehetőség nem áll rendelkezésre, akkor panaszt vagy reklamációt intézhetünk a csomag felkutatása érdekében.
Konklúzió
A csomagküldés napjainkban egyre elterjedtebb módja a vásárlásnak. Mivel egyre nagyobb teher helyezkedik ezekre a szolgáltatókra, bárkivel előfordulhat, hogy elkavarodik a csomagja a rengeteg megrendelés között. Érdemes tehát a felsorolt pontok alapján megkísérelni a felkutatását.
Amennyiben problémája vagy kérdése merült volna fel, keresse bizalommal a Szerzi platformon regisztrált ügyvédeket, akikhez sok más jogterület mellett az e-kereskedelem körében felmerült problémáikkal is fordulhatnak online jogi tanácsadás keretében.