A webshopok és az online rendelések lehetősége forradalmasította a vásárlás élményét, viszont sajnos előfordulhat, hogy a várva várt csomagunk a kiszállítás során egyszerűen eltűnik, a futárszolgálat elveszíti. Ez mindenki számára kellemetlenséget jelent, viszont van néhány lépés, amelyet érdemes ilyenkor megennünk.
Ellenőrizzük adatainkat
Mindenekelőtt végezzünk egy rövid ellenőrzést, és nézzük át, hogy helyesen adtuk-e meg a szállítási címet és más releváns információkat. Egy ilyen elírás könnyedén orvosolható, forduljunk vele a futárszolgálathoz.
Használjuk a nyomön követés szolgáltatást
Ha ezek az adatok rendben vannak, próbáljuk meg nyomon követni a csomagunk helyzetét, hiszen a legtöbb esetben erre online lehetőségünk van. Ha úgy látjuk, hogy a csomag gyanúsan hosszú ideje nem mozdul, vagy egyáltalán nem elérhető a pozíciója, szintén a futárszolgálathoz fordulhatunk segítségért.
Érdeklődjünk az eladónál
Amennyiben a futárszolgálattal nem jutunk valamilyen okból dűlőre, a kereskedő jöhet szóba, akitől a terméket rendeltük. A Polgári Törvénykönyv úgy fogalmaz, hogy amíg a csomag nem kerül a vevőnek átadásra, addig az eladó viseli a kárveszélyt, vagyis, ha kár keletkezik (például a csomag elvész, vagy megsérül) az nem a vevőé, hanem a kereskedőé lesz, így végső esetben kártérítést követelhetünk tőle.
A legtöbb esetben az online kereskedők segítőkészek, és pénzvisszatérítést vagy a csomag újraküldését ajánlják fel a kellemetlenségért cserébe.