A Szerzi blog és hírek cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk az oldalon. További részletek az Adatvédelmi Irányelvekben.
Elfogadás
Szerzi hírek és blog
  • Írások
  • Jogi egypercesek
  • Szerzi jogi platform
    • Dokumentumok
    • Jogi tanácsadás
    • Áraink
    • Regisztráció
  • Segítség
    • Kapcsolatfelvétel
    • Fizetési tájékoztató
    • Adatvédelmi Irányelvek
    • Általános Szerződési Feltételek
Olvasás: Fogyasztóvédelem – Hova forduljunk a panaszunkkal?
Megosztás
Online jogi tanácsadás
Szerzi hírek és blogSzerzi hírek és blog
Betűméret módosításaAa
  • Írások
  • Jogi egypercesek
  • Szerzi jogi platform
  • Segítség
Keresés
  • Írások
  • Jogi egypercesek
  • Szerzi jogi platform
    • Dokumentumok
    • Jogi tanácsadás
    • Áraink
    • Regisztráció
  • Segítség
    • Kapcsolatfelvétel
    • Fizetési tájékoztató
    • Adatvédelmi Irányelvek
    • Általános Szerződési Feltételek
Kövessen minket
Szerzői jog @ 2023 Szerzi UG (haftungsbeschränkt)
Szerzi hírek és blog > Fogyasztóvédelem > Fogyasztóvédelem – Hova forduljunk a panaszunkkal?
Fogyasztóvédelem

Fogyasztóvédelem – Hova forduljunk a panaszunkkal?

Fülöp Kata
írta: Fülöp Kata
Megjelenítve 2024-04-14
4 perc olvasási idő
A blogon található információk kizárólag tájékoztató jellegűek, nem minősülnek jogi tanácsadásnak. A szerzők mindent megtesznek a tartalmak pontosságáért, de nem vállalnak felelősséget azok teljességéért, naprakészségéért vagy helyességéért. Minden konkrét jogi kérdésben javasoljuk, hogy forduljon szakképzett ügyvédhez.
Megosztás

Visszavihetjük-e a megvásárolt terméket, ha nem tetszik? Mi a teendő, ha nem megfelelően működik a hazavitt árucikk? Mindennapi vásárlásaink során sok hasonló kérdés merülhet fel, melyek a fogyasztóvédelem témakörére vonatkoznak, cikkünkben ezekhez gyűjtöttük össze a legfőbb tudnivalókat.

Tartalom
  • Fogyasztóvédelem alapjai
    • Alapfogalmak
    • Minőségi kifogás vagy panasz?
  • Hova fordulhatunk panasz esetén?
  • Szerzi segítség

Fogyasztóvédelem alapjai

A fogyasztóvédelem alapjai olyan alapelveket és jogokat foglalnak magukban, amelyek biztosítják a fogyasztók jogait és védelmüket a termékek rendellenességeivel szemben. Ezek az elvek általában jogi keretek között működnek, és céljuk a fogyasztók jogainak védelme, az információhoz való hozzáférés biztosítása, a tisztességes piaci viselkedés előmozdítása és a biztonságos termékek és szolgáltatások nyújtása.

Jogi tanácsadás
Igényeljen Online jogi tanácsadást
Kipróbálom

Alapfogalmak

Hibás teljesítés: A termék eladója vagy a szolgáltatásnyújtó hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy a jogszabályokban meghatározott minőségi követelményeknek.

Kellékszavatosság: A kellékszavatosság lényege, hogy minden termék eladásakor az eladó (például a termék eladója vagy a forgalmazó) kellékszavatossági felelősséggel tartozik a termék hibája miatt, azaz a vásárláskor már meglévő hiba miatt bekövetkező problémákért.

Termékszavatosság: A termékszavatosság fogalma szerint, ha egy vállalkozás által a fogyasztónak értékesített termék hibás, akkor a fogyasztó jogosult arra, hogy a gyártótól kérje a termék hibájának javítását, vagy ha a javítás megfelelő határidőn belül nem lehetséges (a fogyasztó érdekeinek károsodása nélkül), akkor a termék cseréjét.

Jótállás (garancia): Arra vonatkozik, hogy a jótállást vállaló fél (például az eladó) felelősséget vállal a hibátlan teljesítésért. A jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba az átvételt követően, a termék nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.

Minőségi kifogás vagy panasz?

A panasz esetében kiemelkedő fontosságú fogalom a minőségi kifogás, mely termék kapcsán olyan hiba jelentkezik, amely feltehetően a gyártási folyamat eredménye ezáltal a vevőnek jogosultsága van minőségi kifogással élni, mint vásárlóként. 

Természetesen nem csak akkor élhetünk panasszal, ha a termékkel kapcsolatban minőségi kifogásunk van. A kereskedőnek kötelessége kezelni és érdemi választ adni panaszunkra, ha:

  • A problémánk nem a termék minőségével kapcsolatos, például nem a feltüntetett a színnel rendelkezik, nem megfelelő a mérete, vagy ajándékba kaptuk – bármi olyan ok miatt, amiért vissza szeretnénk adni.
  • A boltban vagy webáruházban tapasztaltunk problémát – például a kiszolgálás udvariatlansága, a hosszú sorok, vagy a tájékoztatás hiánya.
  • Az ügyintézéssel vannak gondok: például nem időben szállították ki a terméket, nem javították ki a minőségi kifogással érintett terméket időben stb.

Fontos megemlíteni, hogy a hagyományos üzletben vásárolt termék esetében a kereskedőt nem kötelezi jogszabály arra, hogy visszavegyen egy olyan hibátlan árut, amit azért hoztak vissza, mert nem tetszik, a vevő meggondolta magát, ajándékba kapta, nem megfelelő a mérete, vagy nincs szüksége rá.

Jogi tanácsadás
Igényeljen Online jogi tanácsadást
Kipróbálom

Hova fordulhatunk panasz esetén?

Fogyasztóvédelmi panasszal az illetékes Kormányhivatalhoz kell fordulnunk, illetve annak a Fogyasztóvédelmi Ügyfélszolgálatához. Tehát amennyiben fogyasztóvédelmi problémánk adódik, akkor az adott kereskedővel való kapcsolatba lépés után jelenleg három intézményhez fordulhatunk. Fogyasztóvédelmi jogszabálysértések esetén a fogyasztóvédelmi hatóság, egyéni ügyekben a békéltető testület, határon átnyúló fogyasztói jogvita megoldásában pedig az Európai Fogyasztói Központ segít.

Szerzi segítség

Amennyiben további jogi segítségre lenne szüksége – akár a fogyasztóvédelem kapcsán – forduljon bizalommal a Szerzi platformon regisztrált ügyvédek egyikéhez online jogi tanácsadás keretében.

CÍMKÉK:fogyasztóvédelemjogi tanácsadásonline jogi tanácsadásügyvédek
Ossza Meg A Cikket
Facebook Hivatkozás másolása Nyomtatás
Előző Cikk Evezős csapat, megbízási szerződés Megbízási szerződés: mire figyeljünk?
Következő Cikk Kutya mancsot ad - adásvételi szerződés Hogyan kerüljük ki a buktatókat adásvételi szerződés esetén
FacebookTetszik
XKövetés
Legnépszerűbb írásaink
Család - tartási szerződés
Öröklési jog
Tartási szerződés érthetően
2025-08-19
Lakás, nappali - otthon start ingatlan adásvételi szerződés
Adásvételi szerződés
Otthon Start program – tudnivalók egy helyen!
2025-08-19
Meghatalmazás: apró hiba is pervesztéshez vezethet
Meghatalmazás
Meghatalmazás: apró hiba is pervesztéshez vezethet
2025-08-18
megbízás
Megbízási szerződésSzerződések
Egy megbízási típusú szerződés – bizományi szerződés
2025-08-17
vállalkozási szerződés
Vállalkozási szerződésSzerződésminták
Vállalkozási típusú szerződés – fuvarozási szerződés
2025-08-13

Talán még tetszene

Kézfogás: gépjármű adásvételi szerződés
Gépjármű adásvétel szerződés

Gépjármű adásvételi szerződés minta – mire figyeljünk oda?

12 perc olvasási idő
Villanyoszlopok, dologi jog
Dologi jogJogi kategóriák

Dologi jog – Mit jelentenek a korlátolt dologi jogok?

2 perc olvasási idő
Otthon Start Program: fix 3 százalékos lakáshitel-tudnivalók
Uncategorized

Otthon Start Program: fix 3 százalékos lakáshitel-tudnivalók

9 perc olvasási idő
Osztatlan közös tulajdon - többen egy házban
Dologi jogKözös tulajdon

Osztatlan közös tulajdon – hogyan szabaduljak tőle?

13 perc olvasási idő
Szerzi hírek és blog
Szerzői jog @ 2024 Szerzi UG (haftungsbeschränkt)
A Szerzit az Enliven Systems Kft. üzemelteti (Szolgáltató)
A Szerzi szerzői jogi tulajdonosa a német bejegyzésű Szerzi UG (haftungsbeschränkt). A Szerzi rendszer/weboldal/honlap használatával Ön és a Szolgáltató elfogadja az Általános Szerződési Feltételekben és az Adatvédelmi és Adatbiztonsági Szabályzatban foglaltakat és magára kötelező érvényűnek tekinti.
Enliven Systems Korlátolt Felelősségű Társaság
Közösségi adószám – HU25962295
Cégjegyzékszám – 01-09-430941
Európai egyedi azonosító – HUOCCCSZ.01-09-430941
D&B D-U-N-S – 366670954
LEI azonosító – 9845004CD193AC4B6338
E-mail cím – hello@szerzi.hu

Fedezze fel a Szerzit

  • Regisztráció
  • Funkciók
  • Áraink
  • Ügyvédeknek

Rólunk

  • Szerziről
  • Ügyvédközvetítés
  • Vitarendezés
  • Blog
  • Impresszum

A Szerzi nem minősül jogi szolgáltatásnak vagy közvetített jogi szolgáltatásnak. A Szerzi nem tud felelősséget vállalni semmilyen a Szerzi szolgáltatásaiból fakadó kárért. Javasoljuk, hogy generálható dokumentumokkal kapcsolatban is keresse Szerzin a képzett és ellenőrzött Ügyvédeket jogi tanácsadás céljából.

Segítség

  • Adatvédelmi irányelvek
  • Segítség
  • Fizetési Tájékoztató
  • Visszatérítés
  • Gyakran Ismételt Kérdések
  • Általános Szerződési Feltételek

Szerzi a jogi platform

Jogi tanácsadásra van szüksége vagy intelligens dokumentumszerkesztőre?
Kipróbálom

A Szerzi nem minősül jogi szolgáltatásnak vagy közvetített jogi szolgáltatásnak. A Szerzi nem tud felelősséget vállalni semmilyen a Szerzi szolgáltatásaiból fakadó kárért. Javasoljuk, hogy generálható dokumentumokkal kapcsolatban is keresse Szerzin a képzett és ellenőrzött Ügyvédeket jogi tanácsadás céljából.

Köszöntjük újra!

Lépjen be a fiókjába!

Username or Email Address
Password

Elfelejtette a jelszavát?