Alapvetés
Az elektronikus ügyintézés Magyarországon sokszor problémát okoz a rendszerek kezdetleges jellege miatt, azonban előfordulnak olyan esetkörök, amelyek otthonról történő adminisztrálása sokkal egyszerűbb és hasznosabb, mint elsőre gondolnánk. A lakcímváltozás bejelentése az ügyfélkapun keresztül is egy ilyen funkció, amellyel rengeteg energiát és időt is megspórolhatunk főleg, hogy kötelező a lakóhelyünk címét nyilvántartásba vétel céljából bejelenteni.
Lakcímváltozás bejelentése ügyfélkapun
Amennyiben a lakcímbejelentésre költözéssel összefüggésben kerül sor, a bejelentést a beköltözéstől vagy a kiköltözéstől számított 3 munkanapon belül kell megtenni. Ezzel kapcsolatban segítségünkre szolgál az ügyfélkapu, ami lehetővé teszi a gyors, egyszerű és online ügyintézést.
Az ügyfélkapus adminisztráció körében a lakcímigazolványokkal kapcsolatban fontos kitétele, hogy ezt az utat abban az esetben veheti igénybe, akkor teljesíthető, ha:
- Ön a lakás kizárólagos tulajdonosa vagy egyedüli haszonélvezője (nincs szükség dokumentum csatolására);
- Ön a lakás nem kizárólagos tulajdonosa vagy nem egyedüli haszonélvezője (a lakcímbejelentés során eljáró szállásadótól „Szállásadói nyilatkozat a tulajdonostársak hozzájárulásáról” dokumentum csatolására van szükség);
- Jogosultsággal rendelkezik, amely feljogosítja a lakás használatára (lakáshasználatot igazoló dokumentum, pl. bérleti szerződés csatolására van szükség);
- Szállásadóként a lakás tulajdonosa, haszonélvezője a lakcímbejelentéshez jogszabályban meghatározott módon hozzájárult. A “szállásadói hozzájáruló nyilatkozat” teljesíthető elektronikusan úton– előzetesen vagy a Rendelkezési Nyilvántartásban – továbbá dokumentum csatolásával.
Ennek keretében az ügyfélkapu oldalán bejelentkezés után csupán meg kell indítanunk az említett eljárást, majd kitöltjük az online az elektronikus űrlapot a szükséges adatokkal, illetve a szállásadói hozzájáruló nyilatkozatot (szükség esetén), majd kitöltött formában hozzá kell csatolnunk a kérelemhez mellékletként.
Ezt követően, ha minden adat helyesen került feltüntetésre, 8 napon belül a lakcímigazolványt választása szerint személyesen vagy postai úton kapja kézhez.
Konklúzió
Az ügyfélkapu lakcímváltozás bejelentése egy egyszerű és rugalmasan igénybe vehető e-közigazgatási funkció, amelynek használata időt és energiát spórol meg nekünk.
Amennyiben problémája vagy kérdése merült volna fel, keresse bizalommal a Szerzi platformon regisztrált ügyvédeket, akikhez sok más jogterület mellett az ügyfélkapus ügyintézés körében felmerült problémáikkal is fordulhatnak online jogi tanácsadás keretében.