A fájlküldés kimondottan hasznos abban az esetben, ha egy beszélgetés során szükség van dokumentumok vagy képek gyors megosztására a másik féllel, a megoldás adott. Képzelje el, hogy egy ügyfél jogi tanácsot kér pénzügyi tartozással kapcsolatban egy ügyvédtől. Ehhez gyorsan el kell küldenie a szerződést, hogy az ügyvéd pontról-pontra át tudja nézni, és visszajelzést adhasson. A Szerzi chat felülete lehetőséget ad arra, hogy az ügyfél közvetlenül a beszélgetésben, néhány kattintással megossza ezt a dokumentumot az ügyvéddel. Ezzel az ügyvéd azonnal hozzáférhet a fájlhoz, és az ügyfél kérdéseire válaszolva akár rögtön visszajelzést is adhat a szerződésről, ami sokkal hatékonyabbá teszi a kommunikációt és az ügyintézést.
Beszélgetés kezdeményezése
Egy új társalgás elindítását kétféleképpen teheti meg. Attól függően, hogy egy felhasználóval, vagy egy Ügyvéddel szeretne beszélgetést kezdeményezni.
Beszélgetés egy másik felhasználóval
Amennyiben egy másik felhasználóval szeretne a kapcsolatot felvenni, ismernie kell az illető e-mail címét, amivel az oldalra regisztrált. Ennek ismeretében csupán annyit kell tennie, hogy belép a fiókjába, majd rákattint a „Beszélgetések” menüpontra.
- A felületen láthat egy + ikont, valamint egy „Új társalgás indítása” gombot. Bármelyikre rákattinthat.
- A felugró ablakba gépelje be a másik felhasználó e-mail címét.
- A képernyőn megjelenő „Indítás” gombra kattintva – amennyiben megfelelő az e-mail cím – a rendszer automatikusan létrehoz vele egy beszélgetést.
Beszélgetés egy Ügyvéddel
Amennyiben egy Ügyvéddel kívánna felvenni kapcsolatot, abban az esetben kattintson az „Ügyvédi tanácsadásra van szükségem” gombra.
A felugró ablakból válassza ki azt a jogi kategóriát, amire szüksége van. Ezután kattintson az „Ügyvédi tanácsadás indítása” gombra. A rendszer elkezdi keresni azokat az elérhető Ügyvédeket, akik a választott jogi kategóriában segítséget nyújthatnak.
- Válassza ki a fizetési módot, adja meg a fizetéshez szükséges bankkártya adatokat és kattintson az „Ügyvéd tanácsadásra van szükségem” gombra. A gombra kattintva egyúttal elfogadja a szolgáltatásra vonatkozó díj kifizetését.
- A képernyőn ezt követően megjelenik egy szándék megerősítésére szolgáló ablak is. Amennyiben valóban igényli a tanácsadást, erősítse meg.
A rendszer ekkor összekapcsolja ügyvédi tanácsadás céljából egy elérhető ügyvéddel. Dönthet arról, hogy elfogadja-e a rendszer által megjelenő Ügyvédet, vagy visszautasítja.
Ha úgy dönt, elfogadja, a rendszer létrehoz egy beszélgetést az adott ügyvéddel, ahol már könnyen kapcsolatba tud lépni vele.
Fájlküldés a beszélgetésben
Az imént létrejött beszélgetésben már lehetősége van fájlokat küldeni és fogadni. Amennyiben fájlt szeretne megosztani a beszélgető partnerével:
- kattintson a „gémkapocs” ikonra, majd
- a számítógépén/telefonján válassza ki a kívánt fájlt.
Ez lehet kép, dokumentáció vagy szöveges fájl. Fontos, hogy bizonyos feltételeknek azonban meg kell felelnie a feltölteni kívánt fájlnak.
Mik is ezek a követelmények?
- A beszélgetés során elküldhető fájltípusok a következők:
.doc, .docx, .xls, .xlsx, .ppt, .pptx, .pdf, .txt, .rtf, .jpeg, .png, .bmp, .svg
- A feltölteni kívánt fájl mérete 20 mb-nál nem lehet nagyobb.
A beszélgetés során megosztott fájlok megtekintése
Abban az esetben, ha meg szeretné tekinteni, hogy milyen fájlok kerültek megosztásra a beszélgetésben úgy kattintson a beszélgetést tartalmazó ablak jobb felső sarkában található „Megosztott fájlok” ikonra.
A felugró ablakban láthatja, hogy milyen fájlok érkeztek be.
Abban az esetben, ha korábban már felvette a kapcsolatot az adott személlyel akkor azt is megnézheti, hogy milyen fájlokat küldött el a beszélgető partnerének. Ezeket a fájlokat letöltheti, vagy akár törölheti is.
Gyakran intézett kérdések
Törölhetem azokat a fájlokat is a beszélgetésből, amiket a másik fél küldött nekünk?
Igen. Nem csak azokat a fájlokat van lehetősége törölni, amiket Ön küldött, hanem azokat is, amiket a partnere osztott meg a beszélgetés során.
Miért nem működik a fájlküldés?
Valószínűleg a feltölteni kívánt fájlra vonatkozó követelmények egyikének nem felel meg az adott fájl. Ebben az esetben nem tudja megosztani azt a beszélgetésben. A fájlküldés során fokozottan figyelni kell a megfelelő fájlok használatára.
Hány fájlt oszthatok meg egy beszélgetésben?
Erre vonatkozó korlátozás nincs. Bármennyi fájlt megoszthat az adott beszélgetésben.
Hogyha törlök egy fájlt a beszélgetésből az visszaállítható?
A beszélgetésben nem, viszont, amennyiben a beszélgető partnere már letöltötte azt az eszközére (számítógép, laptop, okostelefon, tablet), úgy azon az eszközön továbbra is megtalálható lesz a fájl, így onnan visszaállítható.